לשר הפנים הסמכות לגרש אזרח זר השוהה ללא היתר שהייה כדין, לשם כך ניתן צו גירוש כנגדו אשר קרוי בשם "צו הרחקה", לשם ביצועו היעיל של צו ההרחקה ניתן "צו משמורת" המהווה למעשה צו מעצר זמני כדי לממש את גירושו |
הליך הביקורת על החלטת משרד הפנים מתחילה בהגשת ערר בתוך פרק זמן של 45 יום, הגשת ערר מהווה למעשה שלב הכרחי של מיצוי ההליכים המנהליים קודם להגשת עתירה בפני בית המשפט המוסמך. |
ועדת ההשגה הוקמה, בין היתר על מנת לשמש כמסננת לעתירות מנהליות. זאת, כדי למנוע הגעה בלתי נחוצה של עניינים שניתן לבררם או לפוטרם במסגרת ועדת ההשגה, ולהקל מהעומס המוטל על בתי המשפט לעניינים מנהליים. |
אישור אפוסטיל ניתן בהתאם לאמנת האג, והוא מהווה למעשה אישור בינלאומי המאמת את אותנטיות המסמך. האישור מיועד למדינות החתומות על אמנת האג. במאמר נסביר את משמעותה של אמנת האג לאישור-אפוסטיל. |
אישור אפוסטיל ניתן בהתאם לאמנת האג, והוא מהווה למעשה אישור בינלאומי המאמת את אותנטיות המסמך. האישור מיועד למדינות החתומות על אמנת האג. במאמר נביא את רשימת המדינות החתומות על אמנת-האג. |
סעיף 2 לחוק הכניסה לישראל, מונה החוק את כל סוגי האשרות ורישיונות הישיבה הקיימים, סוגי האשרות נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות, ביקור והגירה במאמר זה נמנה את כל סוגי האשרות ומעמדם בישראל. |
ככלל בקשות לאשרות כניסה כתיירים באשרות מסוג ב/2 תוגשנה בנציגויות ישראל בארצות המוצא בחו"ל, למעט במקרים בהם מדובר בזר ממדינה עמה יש הסכמי פטור מאשרות כניסה. במאמר נפרט את דיני האשרות בישראל. |
במדינות שאינן פטורות מויזה לישראל, ככלל, על תייר המעוניין להיכנס לישראל, מוטלת החובה להגיש בקונסוליה הישראלית שבארץ מוצאו את הבקשה לויזה. במקרים חריגים יוכל המזמין ה"ישראלי" להגיש את הבקשה בישראל. |
בהתאם לאישור הכנסת, החל מיום 1.5.14, לא ניתן יהיה להגיש השגות לוועדת ההשגה לזרים, ובית הדין לעררים יהווה גורם חלופי ל'ועדת השגה לזרים', הפניה לבית הדין לעררים מהווה שלב הכרחי של מיצוי ההליכים המינהלים |
מסורבי כניסה לישראל, אלו אזרחים זרים שבאו לביקור בישראל הן למטרת ביקור משפחתי והן למטרות תיור וסורבו להיכנס בשערי ישראל, אזרחים אלו מוחזקים במתקן המעצר הנמצא בנתב"ג עד למועד גירושם מהארץ. |
|